onsdag den 20. august 2008

ved det gamle



New York brunch - Den gamle fabrik, 2004(?) (trykt & web)
Foto: Gunnar Tor



De pandekager der hænger lidt længere nede på siden, har snart et år på bagen. Vi lavede dem altså for knap et års tid siden. Jeg synes stadig det er en flot emballage, ikke mindst når man tænker på at
der var første gang vi arbejdede sammen i teamet der lavede produktionen.

Samtidig er der et eller andet træls* ved at kigge på de ting jeg har lavet for forskellige perioder siden. Det er muligvis en almindelig og banal reaktion når man arbejder med noget med kreativitet og æstetik, og det handler om at blive lidt forfængelig på en mærkværdig måde. Eller lidt utilfreds med noget som faktisk er helt som det skal være i den kontekst det er lavet til. Blufærdig måske også... Jeg ved det ikke helt.

Men, det fik mig nu alligevel til at google lidt omkring og lede efter gamle sager
. Og her er nogle af dem:




Skandinavisk brunch, Den gamle fabrik, 2004(?) (trykt & web)
Foto: Gunnar Tor




Emballage, Steff Houlberg detail, 2006
Foto: Runolfur Gudbjørnson / photopop.dk


Og alt det madbilledehalløj startede i øvrigt da jeg var køkkenchef på Café Englen i 1997-98, hvor en af bartenderne var i lære som fotograf. Det var Henrik Kastenskov (fotoco.dk). Vi besluttede at prøve at lege lidt sammen med det der med mad på billeder - sådan lidt i fritiden. Dengang arbejdede vi på polaroid når vi tog prøveskud, og film når det virkelig galdt. Hvis ikke det er eksotisk? Jeg har stadig de 'poler' vi fik ud af allerførste gang - og de blir scannet og lagt op her someday...


*Århusiansk for træls og trælleren


Ingen kommentarer: