torsdag den 14. august 2008

the danish pig

I dag hentede jeg en tung kasse på fragtmandscentralen i Århus. Kassen var fyldt med tallerkener - som jeg havde ventet spændt på et stykke tid! De kom fra designeren Anna Olivia - som jeg på en måde arbejder lidt sammen med i øjeblikket. Eller vi er ved at gøre nogle indledende øvelser. Jeg er nemlig temmelig glad for hendes design. Det ene - og det er det jeg fik en stak af - hedder the danish pig. Tallerkenerne er dekoreret med pixelerede tegninger af den danske slagtegris' vej fra insemineringen af soen, til grisene går i flok ind på slagteriet. Bizart? Hmm, vel en hel del mindre bizart end at tygge med vellyst på en skive danish bacon - som kommer fra netop disse industrialiserede grise. Der er som sådan ingen løftede pegefingre i det - men blot en art bevidsthed omkring grisenes liv her på egnen.
Derudover ser de herrens godt ud! Og jeg glæder mig til at servere mad på dem - grisemad!

Og nu hvisker de i krogene om noget med dansk mad på danske designere... Det er meget hemmeligt!



Ingen kommentarer: