søndag den 23. november 2008

Ged, grønt, vino & Paris-Roubaix. PARIS-ROUBAIX!


Foto: Andreas Sylvester Bender

Selvom man har kradsemærker på ryggen fra en eller den anden krise, kan man godt føle sig priviligeret. Jeg fandt igår en stor steg af dansk kødged i min fryser. Andreas og jeg var på besøg på en gedefarm i foråret og havde købt kød med hjem til at teste - og evt. skrive lidt om.
Det stykke lavede jeg så i går - og det blev faktisk til at skrive (hjem) om. Geden blev bundet som en anden Pinocchio og brunet grundigt af. Fennikel, hvidløg (gallore), gulerødder, løg og vino, vino, vino. Reduceres i 15 min. Geden ovenpå. En på låget og afsted ved stille varme i 2 timer. Det fungerede - selvom kødet var fra bov SM - altså forben - uden ben - bundet grundigt op.

Foto: Andreas Sylvester Bender

Det priviligerede hænger desuden sammen med, at jeg deler min voldsomme fascination af cykelsportens verden med min søn Andreas på 5. Og vi er mere end enige om at vi vil afsted - i en Volvo - i midten af april næste år. Ned og se Paris-Roubaix 2009! PARIS-ROUBAIX - l'enfer du Nord!

Engl: This weekend i did a test of braised goat in fennel, carrots, lots of garlic and wine. It was tender and succulent - deep and intense in flavour. Also - Andreas and I decided to go and see the race Paris-Roubaix in April 2009. We are already extatic about it!

1 kommentar:

Jakob I. Pagter sagde ...

Hvad fa'en. Paris-Roubaix? Det er sgu' da ikke på crosser... Er knægten blevet blødsøden?

Men det lyder fedt.