tirsdag den 18. august 2009

ny serie: jeg si'r det IKKE!


mange tror at vi kokke lever af et par trøfler og en hummer sårn til hverdag. vi har jo en art adgang til de bedste og mest eksklusive råvarer i verden - og ofte til en langt lavere pris igennem vores betroede forhandlerne. et fint og fornemt liv, ville det være!

jeg vil nu afsløre, igennem en række dokumenter optaget helt ude i virkeligheden, at dette ikke passer. ofte hænger det faktisk sammen på den præcis modsatte måde. det er ikke så få aftener, hvor der er blevet arbejdet med pipetter, moulis og vakuum-maskiner, som er blevet afsluttet med en 6pakke fra 7-11 og en ristet hot dog i en eller anden lokal pølsevogn. der er sågar blevet set kokke i en familiedrevet drive-in restaurant (eller noget i den stil) på grenåvej i en forstad til århus. ja, det er sandt!

og hvad der er endnu værre! vi er mange kokke, der har et sygeligt og stærkt problematisk forhold til hvad man i den fede befolkning kalder 'skod-mad'. men vi indrømmer det helst ikke. lidt lissom da riis, hamburger og holm på et sent tidspunkt krøb til epo-korset, har jeg nu besluttet mig for at rense min dårlige samvittighed i det offentlige rum. here goes:

ja, jeg har spist kalles kaviar. ja, jeg synes det smager godt. jeg synes faktisk det smager fantastisk. jeg kan hvisjæaltsåskalværeheeeeltærlig, ikke engang styre det når jeg har en tube i køleren. den overlever sjældent mere end et enkelt døgn i min varetægt, så er den suget ud af tuben - direkte i kæften. jeg elsker det stads, med den mærkelige bitre og kunstige røgede smag. og nej, jeg spiser det ikke for at køre hurtigere på cykel. jeg spiser det fordi jeg ikke kan la' vær!

12 kommentarer:

Malou Klidmoster sagde ...

Jeg er rørt over din tilståelse! Du er tilgivet :-)

Malou Klidmoster sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Jakob Kristian Sørensen sagde ...

meeeeen...... det blir desværre ikke den sidste!

mortnokbo sagde ...

jeg synes du er klam og jeg gad bare godt ikke at skulle være din assistent og sørge for der hele tiden er nye tuber i handskerummet i den der lejede bil omme i spanien

Jakob Kristian Sørensen sagde ...

haha! jeg har faddist lige været inde hos vueltaen dér og kigge lidt på det igen. det ser piss godt ud med mig som vigtig per og dig som assistent. Min vel at mærke... 'hold lige kameraet mådder' 'sid nu stille for hælvete!!' 'jeg taler lige i telefon, kan du ikke se det?' 'stik mig min kaviar mådder' 'nej! du kan købe din egen' usw. helt omme deromme nede i spanien!

mortnokbo sagde ...

'men jakob, skal du så ha 18-200 mm objektivet nu?'
'mmdet kaduddah KRAFTejjme regne uii!?'
'jo, men det bare foddih...'
'hvad HVAD!?'
'...nåmmenik noijjet'
'nå. og dukkah godt sit dah derom igen.'
mmenjah vil altså helst ikke sit omme på bagsæjjet.'
'du kan GODT få ruffelt daddahom!'
'mmmen..'
'OMMAF! og ta de dah tomme tuper med oss..

Jakob Kristian Sørensen sagde ...

hahahaa! ruller rundt på et køkkengålafgrin!

sårn blir det!

Unknown sagde ...

årh.. Kalles!!

men altså KUN på knäk, ikke direkte skudt ind i mundtøjet, altså! ;D

og JAja, det var da heelt klart også derfor jeg forvildede mig ind i den der maduddannelse . . trøfler og hummer! HVER DAG!!

bwadr...

;p

SIG DET SÅ!!!

(18-200, me liky)

Jakob Kristian Sørensen sagde ...

oksåmåskealtså

altså nu sidder jeg lige nu altså på en beværtning ved svanemølleværket helt henne i kbhavn. og der har jeg fået en lille rød ting der lå sårn livedsidenaf min gamle dages oksesteg. stegt og kogt til genkendelighed. men der ved siden af lå den. den lille røde klat. som sårnset ikengang var særlig lille, for det er der iknogetderer her.

acces er i øvrigt denied medhensyn til de 18-200 dér.

den røde klat var tyttebærsyltetøj. som ejg altid ka li, men særligt sammen med ikeas kødboller. ja for fanden da. det er sku oss rigtigt. det er ikkengang løgn mand. de smager piss godt. maskinudbenede, most godt sammen til en tæt kødpure. fast i kødet kan man sige. vel nærmest lidt hoppebold agtig. its brutal. i love it.

fanme pinligt det projekt her

Jakob Kristian Sørensen sagde ...

åvisdet er objektivet du snakkerom så er det altså 50mm..... men nu er jeg nok på tungt vand

Unknown sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Unknown sagde ...

hva fanø tullede du rundt her i storstaden for, din sørøver!?

lingon rules!!

ja til objektivet - som er et n0'go altså? 50mm .. ! nu må du bestemme daj!