tirsdag den 25. august 2009

det klør!


jeg tror ikkengang at jeg har lavet dem siden jeg var in production som man siger i reklamelauget. altså af min kogebog. den hedder i øvrigt utemat og det er et temmelig spøjst navn. det betyder sårn direkte oversat noget i retning af udemad. den er på svensk og udgivet helt ovre i sverige. at den ikke kom til at hedde udemad, og stå på danske boghandlerhylder er mest fordi det hele endte i juridisk tovtrækning og ikk' en krone til mig. sådan lærer man et og andet hen ad vejen.

krabberne. ja, vi har kogt dem her til aften. købt af den venlige clausens efterhånden vel efterfølger nede på havnen til en billig pris. helt friske. kim fra guleroden sagde aïoli og jeg sagde ja tak. det siger kokke mest til hinanden, men altså engang imellem også til deres grønthandler. fed mayo, hvidløg & kørvel. kartofler til at bade i den smælderfede mayo og gulerodsstænger. (hva' tror du selv? sæffølli ingen gulerodsstænger)

krabberne blev kogt i krondild som jeg jo elsker, gulerødder (nååårrhh dér var de), løg, friske laurbærblade, sårt peber (sårn sir vi altså i århus), chili, vino & et par ting mere.

de smagte herre godt med vin nede fra mads i ven etc. en vin fra bella italia, pinot grigio. den var sgu altså god!

1 kommentar:

Faster Philip sagde ...

Er det muligt at få fingre i Utemat? Jeg har forsøgt at finde den på nettet, desværre uden held.
De bedste hilsner

Faster Philip