tirsdag den 20. januar 2009

Bloody orange!


WOW! Jeg var forbi min favorite grønthandler - Kong Gulerod, i M. P. Bruuns Gade - i dag. Skulle snakke med ham om en bestemt type hvidløg jeg skal bruge til nogle optagelser på torsdag. Dem havde han - selvfølgelig. Kim (som jo så er selveste Mr. Carrot King) har det meste for det meste.
MEN; ikke nok med røde franske hvidløg, han havde også min top $$$ + + PARTY favorit frugt. MORO BLODAPPELSINEN fra Sicilien. For da saaatan den er lækker og smuk. Fuldstændig som mig... Mineralsk og spændstig i smag, skarp i syre med fyldig sødme. Jeg har spist 5 i dag og er helt brændt af i kæften. Så jeg køber nogle flere i morgen! Bye bye emalje...

4 kommentarer:

Cross Stitch Junkie sagde ...

Blodappelsiner ved jeg ikke noget om, men Kong Gulerod digger jeg, og det er SÅ meget i Bruunsgade det sner, hvis man skal handle lækkert ind.

Jakob Kristian Sørensen sagde ...

IÆRR! Gulerødsfætteren Kim holder da hundrede. Og fame godt man bor lige i parallelgaden til Bruuns Gade. Så kan man gå lige forbi Emmerys og kigge væk, så dem der gerne vil ses derinde ikke blir set - når jeg går over i Svejtserbageren og henter byens bedste brød... HA!

Cross Stitch Junkie sagde ...

Har du prøvet deres gulerodsbrud? De er to die for. Og oldtidsbrødet er lige til at smøre sig ind i. Jeg elsker den biks.

Jakob Kristian Sørensen sagde ...

Nelig, det kradsr bare frygteligt hvis man glemmer at få snittet skorpen af!