onsdag den 9. december 2009

hell o andy


i et dystert miljø i den indre by. århusbyen. dér bobler det omkring andys lår. vi laver suppe. andysuppe. med laurbær (de er fresh) og gulerødder og skalotteløg fra kims gulerodsbutik. nåmendetfordi! andreas fik en urtekniv af nisserne her til morgen. og den har han sgu ønsket sig i pænt lang tid! så nu skal der skæres 1001 nats drømme i små bitte stykker. de skal nemlig ned i suppen når den har kogt hele resten af dagen. og suppen bliver mørk og dyster. som en samvittighed kan være det. eller et sind. mørkere end skyggen.

og så skete der det. at vi lege snak-omvendt. og dreng
ene sagde at det var en dårlig suppe og at jeg var rigtig dårlig til at lave mad, fordi jeg ikke var kok. og jeg sagde noget med at de va piger og ikke spillede fodbold. men - i suppen. nede i suppen skvulpede de her sager rundt: frisk grønkål, spidskål, grønne bønner, havreflager, en af de tørrede pølser i små tern, andys plukkede lår og masser af orange hokkaido i små bitte bitte tern.

2 kommentarer:

Malou Klidmoster sagde ...

*slurf* Jeg fattes ord!

Jakob Kristian Sørensen sagde ...

jamen det var faame også godt! der står lidt i køleren og lokker, men jeg har lovet min kæreste at hun får det. når hun kommer fra københavn her til aften. så det får hun. tror jeg. ej, det gør hun. nok. måske. ej det gør hun fanme!