fredag den 1. maj 2009

in a new york state of mind


Jeg har brugt fragmenter af de sidste uger på at rejse rundt i Central Europa og fotografere mænd på cykler. Mænd der kører stærkt. Jeg har altid elsket at køre ned i Europa. Jeg føler mig i langt højere grad knyttet til det, der foregår sydpå, end nordpå. Central Europa overbeviser mig om, at vi her i norden ligger decideret perifert.

Forestil dig at have under 3 timers kørsel til byer som Liège, Paris, Bruxelles, Düsseldorf, München, Wien, Geneve og Zürich?

Men - alt den Central Europa fik mig lige til at savne New York City her til morgen. Jeg savner altid et eller andet og New York City er en forelskelse jeg aldrig kommer mig over! Jeg ville med fornøjelse hænge ud på The Coffee Shop, Union Sq., her til formiddag. Gå hen på Patria på Park Av. og hilse på kokkene. Få en bid i køkkenet. Gå ned forbi Washington Square og finde en lille italiensk café. Bar Italia. Købe espresso #5 og en Reubens sandwich. Reubens. Jødisk-russisk af oprindelse. Nu en New York cosmopolsk verdensborger. Corned beef (oksebryst), smeltet emmenthaler, sauerkraut, russisk dressing med peberrod. Very - very very very New York City! Faktisk som noget i en drøm. Jeg ville gøre som noget i drøm.



Ingen kommentarer: