torsdag den 23. april 2009

Favorit kød - favorite meat


Hvis man ser bort fra mellemkødet, er mit favoritkød nakken på et svin. Den er fed, senet og umedgørlig. Uskøn, men med et vindende væsen. Sådan lidt som jeg selv.
Hvis den behandles rigtigt, med lange blide strøg - så transformerer den sig til et stykke kød uden sammenligning. Mørt, saftigt, smagfuldt. Den magiske nakketemperatur er 75 grader. Hvis nakken kysses af højere grader, så falder den fra hinanden. Og det har den god tid til. Jeg giver den 16-22 timer. I et bad af sødmælk, smør, havsalt og salvie.

Denne nakke stammer er fra min ven Dario Cecchini i Panzano, Chianti. Her bor han med sin kone Kim (fra USA) og de driver et FANTASTISK sted. Check det ud hvis den står på Toscana til sommer. Og send mig gerne et bip, så sørger jeg for at de ved i kommer. Det er som noget i en drøm at være gæst hos dem!



Transvelation: My favorite piece of meat is the rough cut from the neck of pork. Its fat, chewy and fantastic. These roasts are from my friends in Toscana. Dario Cecchini, his warm and friendly wife Kim and all the staff of the Macelleria Cecchini in Panzano, Chianti. Go and visit them if you are around Toscana this summer.

Check il macellaio out HERE!

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

nakke banket mørt i mælk ER bare fantaboloso mafioso!!

Jakob Kristian Sørensen sagde ...

gu det så! det er crrrazy!