torsdag den 6. november 2008

how to make miso soup


Noget af det første jeg lærte som kokkeelev var at lave miso-suppe. Og da jeg nu synes jeg er blevet totalt sporty med cykeltøj, racerstyr og spinning til elendig musik - ja, så ville en skål af rene aminosyrer og sundhed i flydende form vel være det rigtige til frokost i dag. Det er i øvrigt også piv-koldt - og så er suppe sagen! (plus 2 rubbere bagefter, for suppe er ikke rigtig mad)

Ned til vietnameserne i Banegårdsgade - Far East Trading - og købe ind. Hurtigt hjem i en Volvo. Og så - øverst i miso-pakken lå denne vejledning i hvordan man laver miso-suppe med kartofler og løg. Det må vel være det nærmeste man kommer en dansk udgave. Anyways - den er helt fantastisk direkte, enkel og nuser ud over det sædvanlige. Det er en fotokopi af en fotokopi der er printet på et stykke krøllet gult papir. Foldet nænsomt sammen og lagt øverst i pakken. Det er fedt mand!

Ready For Use - Try Now!

Når KIBN åbner (min TV-kanal...) kommer det aller første program til at handle om hvordan jeg så laver miso-suppe. Lover. Ama'r halshug.

Ingen kommentarer: