tirsdag den 18. november 2008

Aftryk, udstilling - foodprints



Ja, nye idéer kommer fra jeg ved ikke hvor. Her til morgen var musen den efterladte opvask fra igår. En pande fra Italien. Tydelige aftryk
af stegte pølser i fedtresterne. Det var kålpølser og de var gode. Rigtig gode. De blev sendt afsted sammen med min barndoms haderet - stuvet hvidkål. Den kan jeg godt lide nu (hvor jeg er blevet voksen???) - specielt med kålpølser!

Hvad angår regionale særheder i retning kanelkål osv. kan jeg informere om at jeg går ind for masser af sort peber og lidt muskatnød. Kanel er til risengrød.

Desuden - der går nu rygter i den danske kunstundergrund om, at en århusiansk kok gør sig store tanker om sig selv og nu skal udstille madbilleder som kunst. Hvad er det dog for noget?

Tilbage til det med idéen og opvasken. Jeg vil lave en serie billeder med aftryk. Mads aftryk. Altså ikke noget med nogen som hedder Mads - men noget med det aftryk noget mad giver på noget andet (f.eks. en tallerken). Ja, ja... Serien skal hedde foodprints.

Engl.
Rumours in the Danish art underground says, that some chef from Århus thinks big thoughts - mostly about himself - and he will do an exhibition of some of his food pictures. Stay tuned rite here!

New series coming up - not FOOTPRINTS - but FOODPRINTS. See it here - some time this year!

Ingen kommentarer: