tirsdag den 5. april 2011

farvelfarlighed


i aften, på netop denne aften, var kim kix og jeg ude at cykle en tur. vi cykler fordi vi er cykelryttere, og det er vi ikke kede af at være. tvært i mod. og nu vi snakker om od, ja. altså mod, ikke. på en skala. modskalaen faktisk. der, lige netop på den skala, vurderer jeg det til at ligge højt oppe. ikke helt i top, men sgu deroppe af, altså. af man på le coq i århus c gør sig ikke det mindste umage for at servere en ganske enkel bestilling. meget enkel faktisk. 2 grappe + 2 kaffe. den ene dobbelt esp. den anden dobbelt esp. plus lidt vand (lungo) og lidt mælk. og fanme om man ikke skal stille op til både en hamper regning - efter at have fortalt tjenerinden præcis hvordan hun skulle gøre - uden at hun hørte efter i øvrigt, og altså gjorde det hun mente at have hørt ca. 10 min. efter kaffen havde forladt trykkabinen i maskinen. og således serveres 2 minimale grappe + zweimal kold kaffe. 206 kr.? og en dumsmart betjening.

2 cl. grappa er IKKE en grappa. det er en halv grappa. ja tak, det er let at forstå! 2 kolde koppah kaffe? tager man penge for den slags? jeg tænkte for mig selv. hun gør som hun er opdraget til! og tænker videre og ave maria!

kravene er enkle, og de er ligeså uforståeligt lette at leve op til, som det er at lave et ordentligt og lødigt måltid. den danske forstår det blot ikke. dansken danser om prætentionens grød, og har glemt hvad den aldrig lærte. anstændigheden, og den fine finesse der findes i at gøre et enkelt, men solidt, stykke arbejde. og det hvad enten vi taler om service (se hvad det betyjjah her) eller varens kvalitetsmæssige bundniveau.

DET er modigt! at sløse så meget, og på samme tid være ubehøvlet. det er FANME modigt!

1 kommentar:

Bent sagde ...

Det er bare ikke godt nok. Det er en ommer............Mange cafeer/restauranter har ikke opdaget, at de faktisk bevæger sig i servicebranchen.


Hilsen

Bent
restauranter København
http://restauranter-københavn.dk/