onsdag den 1. juli 2009

fersken


hvid fersken. vild fersken. dette temmelig dårlige skud, af en i øvrigt meget lækker fersken jeg har sat tænderne i for nylig, minder mig om at jeg skal hente en flok ufo-lignende ferskner ovre hos kongen i guleroden, her til formiddag. så tager jeg et billede af verdens aller aller bedste ferskner og smider her.

'formidable' sagde en ældre elegant fransk kvinde, og kiggede mig smilende i øjnene. hun havde et meget direkte blik, som jeg forvekslede med flirt. 'encroyable' fortsatte hun, da hun var færdig med grådigt at at tygge sin anden bid af en fersken. (udkanten af Grenoble, ved en intermistisk gadebod med vilde ferskner)


4 kommentarer:

Turbanindehaveren sagde ...

Så du fik ferskenrøde kinder? :)

Jakob Kristian Sørensen sagde ...

jeg rettede på solbrillen, og mumlede et eller andet jeg troede jeg var god til at sige på fransk. så kørte jeg videre - ind mod grenobles centrum - med en fjollet stemning i kroppen.

Turbanindehaveren sagde ...

Haha. Du fumlede med brillerne. Mumlede baguettes. Og skyndte dig afsted :)

Jakob Kristian Sørensen sagde ...

noget i den stil. nej, fanme. det er jo rigtigt. baguette sagde jeg og tænkte på at jeg ville se godt ud med sådan et tyndt fransk overskæg. og jakkesæt. sådan noget i den stil ikke?